Oeps! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Kock - WaarBenJij.nu Oeps! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Kock - WaarBenJij.nu

Oeps!

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

31 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Oeps, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat op heb gepost…
Maar geen nieuws is in dit geval goed nieuws  Ik heb het hier nog steeds prima naar mn zin!
Op het lab is het lekker druk, niet alleen met mijn eigen project, maar ook met heel veel kleine dingetjes erom heen. Zo was er twee weken geleden een grote fieldtrip van WWF. Ze zijn schildpadden wezen vangen om ze te taggen en onder andere bloed af te nemen. In de gebieden waar ze zijn wezen samplen zijn de afgelopen jaren vele schildpadden aangespoeld en WWF wil nu kijken of ze er achter kunnen komen waarom. Deze fieldtrips gaan ze waarschijnlijk vaker doen in de komende jaren om te kijken hoe de schildpadden ervoor staan. In het lab zijn we meer dan een week bezig geweest om dit voor te bereiden, 400 glazen flesjes 3x wassen en drogen, net zo veel plastic tubes, alle dopjes natuurlijk en dan moest overal ook nog heparine in. Alle flesjes en tubes moeten worden gelabeld en ze kregen een streep tot waar de vets de tubes mochten vullen… en dat was maar een onderdeel van alles dat geregeld moest worden. Er komt toch heel wat bij kijken bij zo een fieldtrip!
Daarnaast waren er heel veel bloed samples die geprocessed moesten worden maar die allemaal geklonterd waren. Dat betekend homogeniseren, een super leuk klusje, uhum… Zoals een Braziliaanse student uit onze groep het mooi kan zeggen: “disgusting!”. En laat ik nou net degene zijn die dat vaker gedaan had .
De dagen in het lab vliegen echt voorbij, en dan is het ineens weer weekend 

Begin september zijn we wezen kamperen in de outback, geen mobiel bereik, een kampvuur en een paar tentjes. Bij het kampvuur was prima te doen, maar in de tent was het ’s nachts toch wel erg koud, maar het was wel heel gezellig! Verder heb ik veel van Brisbane gezien de afgelopen tijd, Roma streets Parklands, een super mooi park net naast het centrum, Wynnum en Shorncliff, beide liggen langs de kust en je kan daar echt fantastisch wandelen, rondhangen en er waren heel veel kitesurfers. Ook was er in september het einde van het Brisbane festival, ene dus Riverfire! Groot vuurwerkfestijn in de binnenstad, militaire vliegtuigen die overvlogen, veel pers en mooi vuurwerk vanuit de Brisbane River. In oktober ben ik naar Hardwell geweest, hartstikke grappig, een Nederlandse DJ en dan ga ik naar zn concert in Brisbane. Maar een goed feestje was het zeker.
Ook ben ik ondertussen al 4x op Straddie geweest en de laatste keer zag ik eindelijk de schilpadden!! Jeeej :). Die dag hadden we eigenlijk best wel geluk, schildpadden, mantas roggen, kangaroes, walvissen, dolfijnen en ook de zeearend vloog rond.
Ook zijn we naar Burleigh Heads geweest, nog ten zuiden van Gold Coast, gewandeld tussen alle mangrove bomen en lekker aan op het strand gehangen.
Afgelopen weekend was het ook weer feest, de G20 komt hier over 2 weken, en omdat dan zo ongeveer de hele binnenstad afgesloten wordt hebben we nu 2 weken allerlei culturele activiteiten, en afgelopen zondag was dat het SpringFlake festival, beter bekend als het color festival! In no-time zaten we helemaal onder, in het begin zie je alle kleurtjes nog, maar na heel wat meer over je heen wordt het toch al snel bruin van kleur, en dan mocht ik ook nog zo smerig met de bus naar huis, gelukkig was ik niet de enige die er zo uit zag.

Wat verder nog, in plaats van kouder wordt het hier steeds warmer, de laatste paar weken steeds rond de 30 graden. Heerlijk , maar voor mij is mijn factor 50 zonnebrand nu toch echt een must geworden. Omdat ze hier de klok niet verzetten is het al vrij vroeg licht en is de zon dus al “vroeg” fel. En dit weer gaat soms gepaard met prachtige onweersbuien, en flinke regenbuien, maar die zijn vaak na een half uur al weer over, dus best wel prima.
Op het lab mogen we gelukkig een korte broek aan, als we maar dichte schoenen dragen, dus ook binnen is het goed uit te houden.
Dat was het eigenlijk toch wel zo een beetje 

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Hoi! Op dit moment zit ik in Brisbane, Australie, voor 6 maanden stage bij het National Research Center for Environmental Toxicology (Entox). Ik zal proberen regelmatig wat op deze blog neer te zetten, maar help me er gerust aan herinneren als het weer een tijdje geleden is dat jullie van me hadden gehoord ;) Liefs, Marjolijn

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 3401

Voorgaande reizen:

25 Juni 2014 - 27 Februari 2015

Stage in Brisbane

Landen bezocht: