nog maar 2 weken!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Kock - WaarBenJij.nu nog maar 2 weken!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Kock - WaarBenJij.nu

nog maar 2 weken!!

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

16 Februari 2015 | Australië, Brisbane

Nog minder dan 2 weken en dan is mijn stage hier op Entox al weer afgelopen. En wat gaat die tijd snel als je zou willen dat je meer tijd zou hebben. Op zich heb ik mijn doelstellingen wel redelijk gehaald, maar ja, nu begint ook juist een heel leuk deel, het toepassen van dit alles. Maar helaas, dit zul je overal en altijd hebben, denk ik dan maar….
Begin volgende week geef ik mijn eindpresentatie en dan heb ik de rest van de week nog om alles af te ronden.

De laatste weken maak ik door de drukte op stage wat langere dagen en moet ik zelfs in het weekend soms nog aan de bak. Maar de afgelopen maanden heb ik zoveel leuke dingen gedaan dat het ook niet echt een straf is, en over 2 weken ga ik een maand rondtrekken door half Australië, dus even door bikkelen en dan echt vakantie!

Hier is het nog steeds heerlijk zomer al was dat rondom kerst wel heel gek. In je zomerjurkje voor de kerstboom, voelt toch een beetje nep… oud en nieuw wordt hier ook heel anders gevierd dan in NL, je mag geen vuurwerk afsteken, dus dat wordt door de stad gedaan op een centraal punt, aan de ene kant wel erg leuk, maar die vuurwerkshow duurt maar een paar minuten en dan gaat iedereen weer naar huis of de stad in.

De afgelopen maanden waren er ook wat grote sportevenementen in Brisbane, zo was er de Brisbane International, een tennis toernooi waar Federer ook aan meedeed! Aangestoken door de vreselijk fanatieke tennis supportster, Soumini, heb ik toch redelijk wat wedstrijden gezien en was ik zelfs aanwezig bij de 1000ste winst van Federer in de finale.
En in diezelfde tijdsperiode was ook de Azië Cup die in Australië werd georganiseerd. Jen had een kaartje over voor de wedstrijd Iran- UAE, we zaten midden tussen de ontzettend fanatieke Iran supporters. De slogans die ze allemaal in koor riepen/schreewden konden we niet verstaan, maar leuke supporters waren het toch wel zeker. Na afloop (winst Iran) reden er bussen vanaf het stadion naar allerlei plekken in de stad om iedereen weer thuis te brengen. Onze bus was echt een feestbus, iedereen die in of uitstapte kreeg een groot applaus, wat hilarische gezichten van sommige mensen opleverde. De kwart finale en de finale waar Australië in beland was (en gewonnen heeft!! :)) hebben we steeds met een groepje meiden gekeken op tv (de halve finale was door de weeks en heb ik helaas gemist).
En daarna begon de Australian Open, dus opnieuw een paar weken tennis :).
Verder heb ik een collega/teamgenoot die een groot fan is van de Spurs (Tottenham hotspur) en die speelde een vorige week een wedstrijd tegen aartsrivaal Arsenal. Dus wij met bijna het hele voetbalteam naar een café in de stad om die wedstrijd te kijken. Het café was een beetje opgedeeld om de supporters uit elkaar te houden (Arsenal fans buiten en Spurs fans binnen). Het was bijna alsof we in een stadion zaten, die gasten gingen helemaal uit hun dak, en na 1x horen van die liedjes kun je ze gewoon meebrullen, dus dat hebben we dan ook maar gedaan :) .

Met ons eigen voetbalteam gaat het ook lekker, we zijn dit seizoen gewisseld van competitie en van binnen naar buiten gegaan. Nog steeds op een klein veld, maar wel buiten op kunstgras. We staan momenteel eerste in de competitie en hebben nog maar een paar weken te gaan. Helaas moet ik de halve finale en de finale missen, maar dat komt vast allemaal goed!

Verder was het 26 januari Australia day, en dus een heerlijk lang weekend. Ik ben dat weekend met Soumini naar Fraser Island geweest, het grootste zand eiland ten noorden van Brisbane. Je kan daar alleen maar komen met een 4-wheel drive, want het strand is daar de snelweg. Het eiland heeft verder grote zandvlaktes, maar ook een regenwoud en heel veel meertjes. En vooral die meertjes zijn heerlijk als het de hele dag ruim 35°C is. De tour was 3 dagen en we hebben dus ook redelijk wat van het eiland kunnen zien. Ook hebben we een dingo gezien, het was nog een puppy, maar wel gaaf. De dingo’s op Fraser zijn vrij uniek omdat ze nog 98% puur dingo zijn, omdat er geen honden los lopen op het eiland kruisen ze dus niet. Wel wordt er overal voor ze gewaarschuwd, je mag niet alleen op pad en je moet weten hoe je je moet gedragen als je er een tegen komt, ze zijn nl niet zo schattig als dat ze eruit zien. En afgelopen weekend zijn we met een hele groep naar Wicked de musical geweest, het was zeker net zo leuk als ik mij kon herinneren van de Nederlandse versie. Nog 1 campingtrip naar Rainbow beach staat op het programma, als een soort afscheidsfeestje van mij en dan die maand op reis en daarna moet ik nog steeds zien wat ik ga doen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Hoi! Op dit moment zit ik in Brisbane, Australie, voor 6 maanden stage bij het National Research Center for Environmental Toxicology (Entox). Ik zal proberen regelmatig wat op deze blog neer te zetten, maar help me er gerust aan herinneren als het weer een tijdje geleden is dat jullie van me hadden gehoord ;) Liefs, Marjolijn

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 3400

Voorgaande reizen:

25 Juni 2014 - 27 Februari 2015

Stage in Brisbane

Landen bezocht: